Ako prekonať zimnú únavu?

Nejeden z nás zažil dni, keď sa jednoducho nevieme dostať z postele, cítime sa slabí. Blíži sa koniec roka, úraduje zimná sezóna a na nás doľahli všetky povinnosti, ktorým sme museli čeliť behom posledných mesiacov. Preto sa niektorí cítime v tomto období unavení viac ako inokedy. Proti únave, ktorá až „sem tam“ hraničí s lenivosťou, sa však dá účinne zabojovať.

Melatonín je hormón ktorý spôsobuje pocit ospalosti. Jeho produkcia je priamo spojená so svetlom a tmou. Keďže slnko zapadá v zime skôr, s tým je spojená i vyššia produkcia tohto hormónu a telo sa automaticky cíti unavené.

Existuje niekoľko tipov, ktoré môžu pomôcť vyliečiť zimnú únavu. Vyskúšajte niektoré z nich, aby ste ju porazili a doplnili si energiu.

  • Prejdite sa po čerstvom vzduchu

Vzhľadom na to, že počas tmy je produkovaný melatonín, chodievajte von na slnečné svetlo čo najčastejšie počas dňa a vydržte tam čo najdlhšie. Stráviť celý deň zavretí medzi štyrmi stenami môže naozaj narušiť vaše vnútorné biologické hodiny. Áno, je to ťažké, keď musíte pracovať napríklad celý deň v kancelárii, prípadne máte iné dôvody. Otvorte si aspoň žalúzie a záclony alebo si sadnite bližšie k oknu. Akékoľvek vystavenie sa svetlu bude v boji proti pocitom únavy prospešné.

  • Zvýšte príjem vitamínu D

Nedostatok vitamínu D je bežný jav v zimných mesiacoch. Zvyčajne ho prijmete vonku na slnku počas leta, čo nehrozí počas chladnej zimnej sezóny. Takže zvážte vyladenie stravy tak, aby sa zvýšil príjem vitamínu D, ale aj železa, čím si zvýšite fyzickú energiu.

Potraviny bohaté na železo sú napríklad tmavá listová zelenina, orechy, chudé červené mäso, šošovica a celozrnné potraviny. Vajcia, ryby a celozrnné obilniny sú tiež skvelým zdrojom vitamínu D.

  • Vyspite sa

Bez ohľadu na sezónu, kvalitný nočný spánok je vždy dobrým spôsobom, ako si zabezpečiť, že sa ráno prebudíte odpočinutí a svieži. Napriek tomu milióny ľudí  na celom svete trpia poruchami spánku. Mnohí jednoducho nemajú dostatok spánku kvôli svojmu životnému štýlu alebo pracovným záležitostiam. Dĺžka spánku je relatívny pojem, ale pohybuje sa niekde medzi 6 – 8 hodinami. Podstatné je ísť spať pred polnocou.

  • Hýbte sa

Pravidelné cvičenie je overená cesta, ako si zlepšiť náladu počas zimy. Ak vás trápi zimná únava, je to pravdepodobne posledná vec, na ktorú máte chuť. Ale! Cvičenie uvoľňuje endorfíny, pomocou nich sa cítite šťastní. Keď sa prekonáte, premôžete lenivosť, ste na polceste k dobrému výsledku. Ideálne je ísť si von zabehať. Zabijete niekoľko múch jednou ranou: budete vonku (príjem denného svetla na pokožku), znížite hmotnosť a ešte aj budete lepšie spať.

  • Minimalizujte stres

Bolo preukázané, že najviac ľudí vyčerpáva stres. Takže pokúste sa hlavnú príčinu akéhokoľvek nadmerného stresu čo najrýchlejšie odstrániť. Bez ohľadu na to, čo to spôsobuje, vždy sa snažte dožičiť si každý deň nejaký čas na oddych a relax. Zistite, čo vám najlepšie vyhovuje, či je to šport, sledovanie filmu, čítanie, počúvanie hudby alebo čokoľvek iné.

Choďte na masáž alebo do sauny a uvoľnite svoje telo

Potešte svoje zmysly uvoľňujúcou masážou, horúcim kúpeľom alebo saunou. V zime je naše telo vystavované mnohým zmenám – najmä studenému počasiu a inému dennému režimu – a je dôležité sa oňho dostatočne starať. Tento typ relaxácie nielenže pomôže psychike, ale aj pozitívne ovplyvní celkovú regeneráciu svalov, stav pokožky, vlasov a zaručí príval energie. Nájdite si preto čas rozmaznávať sa starostlivosťou o svoje telo. Skúste sa takto uvoľniť aspoň raz počas vianočného obdobia.

Nájdite si chvíľu pre seba

Je veľmi dôležité venovať každý jeden deň chvíľu pre seba. Či už máte veľa práce, deti, povinnosti alebo chodíte do školy, nájdi si čas pre seba. Čas, počas ktorého si uvedomíte jedinečnosť daného okamihu. Čas, ktorý venujete svojmu vnútornému svetu, svojim pocitom, svojmu telu. Čas, ktorý je kľúčom k dokonalému prepojeniu vnútra s vonkajškom, k rovnováhe, vyrovnanosti a v neposlednom rade, k pozitívnemu a zdravému životnému štýlu a energie.

Nevieš ako schudnúť ? Chceš konečne a natrvalo zmeniť svoje telo ? Ja sama som zhodila 43 kíl, viem ako sa cítiš ! čítaj viac… 

Svoj jedálniček na mieru si môžeš objednať tu .

Barbora

Barbora

Moje meno je Barbora Gamanová. Riadim sa heslom: Meníme životy k lepšiemu. RÝCHLO - ĽAHKO - EFEKTÍVNE. Prečítaj si o mne celý príbeh!

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezapomeňte na povinné pole.

    • Kategórie

    • Odporúčané články